Skip to main content
               

Veelgestelde vragen

V: Wat is de levertijd?
A: Dat verschilt per product en/of leverancier en of er sprake is van een voorraadartikel. Voor niet-voorradige artikelen bedraagt de gemiddelde levertijd, onder normale omstandigheden, zo'n 8 - 10 weken. Producten die staan aangemerkt als 'Opruiming' zijn uit voorraad leverbaar. Producten waarvan magazijnvoorraad is kunnen, in overleg, worden afgehaald of doorgaans binnen enkele dagen geleverd. (Sommige producten dienen nog te worden afgemonteerd.)

V: Door wie wordt mijn levering bezorgd en op welk moment van dag?
A: Bezorging vindt in principe altijd plaats door onze eigen mensen met onze eigen (luchtgeveerde) vrachtwagen. De bezorgdatum bepalen we vooraf in overleg met de klant, waarbij we zo nauwkeurig mogelijk proberen aan te geven - rekening houdend met de actuele verkeersomstandigheden en routing - op welk moment van de dag de feitelijke levering zal plaatsvinden.

V: Moet ik bezorgkosten betalen?
A: Alle producten met een gezamelijke orderwaarde vanaf 1.000 euro worden gratis bezorgd binnen een straal van 35 km. Bij een orderwaarde van minder dan 1.000 euro geldt een basisbezorgtarief van 50 euro. Over de meerafstand boven 35 km geldt, ongeacht het orderbedrag, een marktconforme prijs per kilometer. Eventuele tolheffingen en/of de kosten voor veerbootdiensten worden doorberekend. Levering op de waddeneilanden in overleg.

V: Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?
A: We accepteren bij voorkeur pin-betalingen. (De chauffeur beschikt over een mobiel pinapparaat.) Betalen met contant geld (alleen euro's, m.u.v. 500 euro-biljetten). Bankoverschrijvingen worden uitsluitend geaccepteerd als vooruitbetaling, waarbij het te betalen bedrag minimaal een dag vóór levering op onze bankrekening moet zijn bijgeschreven. Creditcards en cheques worden niet geaccepteerd als betaalmiddel.

V: Moet ik het volledige bedrag vooraf betalen?
A: Dat mag uiteraard wel, maar hoeft zeker niet. Bij bestellingen met een orderwaarde van 450 euro of meer vragen we wel een aanbetaling van tenminste 10% bij opdracht. Het restant kan worden gepind bij de vervoerder bij levering van uw bestelling. Uw aanbetaling is overigens verzekerd conform de CBW-erkend voorwaarden (Centrale Branchevereniging Wonen), waardoor u geen risico loopt. Zelfs niet bij een onverhoopt faillissement van de leverancier.

V: Ik heb een lederen zitmeubel aangeschaft; hoe kan ik dit het beste onderhouden?
A: Dat hangt o.m. af van het type zitmeubel en de gebruikte leersoort. Naast de productspecifieke aanbevelingen door de fabrikant, gelden er algemene onderhoudsrichtlijnen voor zowel lederen als met stof beklede zitmeubels. Deze worden u bij aankoop uitgelegd. Voor de verschillende leersoorten levert Oudenrijn Meubel diverse onderhoudsproducten.

V: Ik heb een product gekocht, maar ben er achteraf niet tevreden over. Kan ik het teruggeven of omruilen?
A: In principe worden meubels niet omgeruild of teruggenomen, uitzonderingsgevallen daargelaten. Alleen in geval van duidelijk aanwijsbare en niet-herstelbare productfouten of schade die de fabrikant of de leverancier redelijkerwijs kunnen worden aangerekend, kunnen producten in overleg worden omgeruild of teruggenomen.

V: Hoe lang zit er garantie op de producten?
A: Op elk nieuw verkocht product verlenen we standaard twee jaar fabrieksgarantie. Voor sommige producten gelden aanvullende garantiebepalingen en/of geldt een langere garantieperiode. Daarnaast is het voor bepaalde producten mogelijk de garantietermijn tegen extra betaling te verlengen.

V: Wat valt er precies onder garantie en hoe worden eventuele garantieclaims afgehandeld?
A: Wat er wel en niet onder de gerantiebepalingen valt kan verschillen per product. Afhankelijk van de aard van een klacht zullen we proberen in eerste instantie samen met de klant het onderliggende probleem zo goed mogelijk te analyseren. We doen dat doorgaans a.d.h.v. een klachtomschrijving en foto's - die wij de klant vragen te nemen. Vervolgens zullen we in de meeste gevallen een specialist langs sturen. (Tenzij het gaat om een product dat eenvoudig met een personenauto kan worden vervoerd, in welk geval we de klant zullen verzoeken met het product langs te komen.) Indien het probleem niet ter plaatse kan worden verholpen, nemen we het product mee ter reparatie, dan wel ter vervanging, mocht reparatie niet mogelijk zijn. Dit is altijd ter beoordeling door de fabrikant en in overeenstemming met wat hierover in de garantievoorwaarden is bepaald. Oudenrijn Meubel is een CBW-erkende meubelleverancier, hetgeen extra zekerheid biedt voor onze klanten. De CBW-erkend voorwaarden zijn o.a. te vinden op onze website en worden bovendien bij elke aankoop meegeleverd op papier.

 

Overige vragen

➤ Hoe kan ik mijn bankstel schoonmaken?

Houten tafel behandelen tegen vlekken

Hoe kan ik mijn leren meubels onderhouden?